Smart ID. Kaval viis enda tuvastamiseks

Smart ID on elektrooniline tööriist, mis võimaldab meil end internetis mugavalt ja turvaliselt tuvastada, kasutada elektroonilisi personaliseeritud teenuseid samuti allkirjastada dokumente mõne hiireklõpsuga. Kui oled Smart-ID oma nutitelefoni installinud ja kinnitanud selle netipanga või ID-kaardiga, muutub ligipääs virtuaalteenustele tõeliselt virtuaalseks ja sa võid sabas seismise või ID-kaardi lugeja otsimise praktiliselt unustada.

Kuidas Smart-ID  endale hankida ja miks?

Selle tehnoloogia võttis esimesena kasutusele pank otsides turvalisemat ja mugavamat tuvastamisviisi, asendades pin-koodide kaardid ja kalkulaatorid Smart-ID lahendusega. Eelised on ilmselged ja need ei peitu ainult turvalisuses – Smart-ID on inimese nutitelefoniga alati kaasas, mistõttu on seda praktiliselt võimatu koju unustada või lihtsalt kaotada. Smart-ID on võimalik võimalik installida ka teise seadmesse. Peagi järgnesid pankadele ka teised riigi- ja tervishoiuasutused nagu näiteks digilugu.ee, rik.ee, eteenindus.mnt.ee ja väga paljud teised, kes hakkasid seda lahendust järk-järgult oma tegevustesse integreerima. Identifitseerimist ehk Smart ID-d pakub tänapäeval iga teine ​​veebileht – see teeb nii teenusepakkuja kui ka saaja elu lihtsamaks, kuna ei pea enam sadu paroolikombinatsioone meelde jätma.

 
Smart-ID PIN 1 ja PIN 2. Mis vahe neil on?

Kõrgeimate turvanõuete tagamiseks on Smart-ID`l tuvastamiseks kaks PIN-koodi: PIN 1 ja PIN 2.
PIN 1 kasutatakse selleks, et teenusepakkuja saaks veenduda, et see olete tõesti teie. See kood on tavaliselt piisav, et võimaldada juurdepääsu oma ees-, perekonnanimele ja isikukoodile. Teisena sisestatav PIN 2 kinnitab tõsisemad toimingud - rahaülekanded, konto väljavõtete ülekanded, teenusemuudatuste kinnitamine ja nii edasi. PIN 2 võrdsustatakse digiallkirjaga.

Jah, Smart-ID  on turvaline lahendus!

Smart-ID on varustatud loetamatute turvafunktsioonidega, mis pakuvad kaitset andmete ja identiteedivarguse eest. Smart-ID turvalisus põhineb kahel peamisel asjal – ainult sina tead oma PIN 1 ja PIN 2 ning ainult sinul on Smart ID-d kasutav nutitelefon.
 
Smart-ID turvaliseks kasutamiseks on aga oluline järgida mitmeid punkte:
1.  Ärge avaldage oma PIN 1 ja PIN 2 mitte kellelegi!
2. Kontrollige, kas nutitelefoni Smart-ID kood ühtib teenuse jaoks määratud koodiga.
3. Kaitske oma nutitelefoni parooli, PIN-koodi või mõne muu usaldusväärse tuvastusviisiga, et keegi ei pääseks teie Smart-ID`le ligi.
4. Vältige ebausaldusväärsete veebisaitide külastamist ja programmide allalaadimist.
 

Kas PIN 2 sisestades luban kolmandatel isikutel oma kontole juurde pääseda?

Ei! PIN 2 lubab ainult ühte konkreetset toimingut, mille jaoks olete konkreetselt loa andnud. Näiteks raha ülekandmine või kontoväljavõtte saatmine. Kellelgi teisel pole juurdepääsu teie kontole ja keegi peale teie ei pääse teie kontole ligi.

Kas võõras inimene saab vaadata mu konto väljavõtet?

Konto väljavõtteid nõuavad kõige sagedamini finantsasutused, et veenduda näiteks teie maksevõimes ja teie vastu võlgade sissenõudmises. Sellised kontrollid viiakse läbi automaatselt, ilma inimese sekkumiseta, mis tähendab, et keegi ei loe teie ostunimekirja.
Süsteem skännib konto väljatrüki sisu ja teeb hinnangu, kas kõik on korras ja vastab nõuetele.
 

Miks on laenu saamiseks vaja väljavõtet?

Võimaliku laenuvõtja hindamiseks uurib laenuandja alati teatud perioodi sissetulekut, kohandades kõikumisi, näiteks võis kliedil olla haigusleht ja palk oli väiksem. Samuti analüüsitakse olemasolevaid kohustusi, veendumaks, et kliendid suudavad uue laenu tagasi maksta. Kõik need andmed võimaldavad teha Altero klientidele täpsema laenupakkumise – mida vähem on kliendi kohta teada andmeid, seda suurem on laenuandja risk ja seda suurem on laenuprotsent.

Kas mul tekivad mingisugused kohustused andes Alterole ligipääsu oma konto väljavõttele?

Ei, teisest küljest – kohustused tekivad Alterol endal! Kohustume pakkuma kliendile parimat võimalikku laenu, kogudes kokku kõik võimalikud pakkumised. See teenus on kliendile tasuta ning laenu vormistamata ei ole kohustust seda protsessi jätkata. Kogu vabadus on jäetud sinu kätesse.
***
Mida me saame järeldada? Väga lihtsaid ettevaatuspõhimõtteid järgides on Smart-ID kõige turvalisem ja mugavaim tehnoloogiline lahendus, mis võimaldab saada veebiteenuseid ja säästa palju aega. Kui sa pole siiani endale Smart-ID-d teinud võib praegu olla hea aeg see omale ära teha!

Mis on krediidi kulukuse määr ( KKM) ja miks see on oluline?

Finantsturg on läbi teinud olulisi muudatusi, eriti seoses tarbijakaitse tugevdamisega. Krediidi kulukuse määr (KKM) on oluline näitaja, mis aitab tarbijatel teha teadlikumaid laenuotsuseid. See näitab laenu tegelikku kulu aastas, võttes arvesse intressid ja kõik lisakulud. Tarbijad saavad erinevaid laenupakkumisi võrrelda just KKM-i põhjal. Selles artiklis uurib Altero.ee, kuidas toimub krediidi kulukuse määra arvutamine ja millised tingimused sellele kehtivad.

Loe

Mis on krediidiskoor ja miks see on oluline?

Krediidiskoor on tähtis finantsnäitaja, mis mõjutab sinu laenuvõimalusi ja finantse. Sinu krediidiskoorist sõltub, kas ja millistel tingimustel sulle laenu antakse. Mida parem on sinu krediidiskoor, seda soodsamad on laenutingimused, sealhulgas madalam intressimäär. Samas võib madala krediidiskooriga inimesel olla pangast laenu saamine keeruline või isegi võimatu. Sellisel juhul võivad laenutingimused olla karmimad ja intressid oluliselt kõrgemad kui neil, kellel on hea krediidiskoor.

Loe

Krediidilimiit vs Laenulimiit: Mis vahe neil on?

Kas oled märganud reklaame, kus räägitakse krediidilimiidist ja laenulimiidist ja on tekkinud küsimus: Mis need on? Need kaks finantstoodet on tegelikult väga sarnased ja sageli peaaegu identsed. Peamine, mis neid eristab, on nimetus ja mõned väikesed detailid, mis võivad konkreetse pakkumise puhul erineda. Selles artiklis uurib Altero.ee, mis need on, mis on nende vahe ja miks need sulle olulised on.

Loe

Mis on P2P laen (inimeselt inimesele laenamine)?

Laenud inimeselt inimesele, tuntud ka kui peer-to-peer P2P laen, on finantsteenus, mis ühendab otse laenuandjad ja laenajad, jättes kõrvale traditsioonilised finantsasutused nagu pangad. Eestis on see laenamise vorm kiiresti arenenud ja pakkunud alternatiivi neile, kelle jaoks võivad pangalaenud olla kättesaamatud või ebasoodsate tingimustega.

Loe