Smart ID. Kaval viis enda tuvastamiseks

Smart ID on elektrooniline tööriist, mis võimaldab meil end internetis mugavalt ja turvaliselt tuvastada, kasutada elektroonilisi personaliseeritud teenuseid samuti allkirjastada dokumente mõne hiireklõpsuga. Kui oled Smart-ID oma nutitelefoni installinud ja kinnitanud selle netipanga või ID-kaardiga, muutub ligipääs virtuaalteenustele tõeliselt virtuaalseks ja sa võid sabas seismise või ID-kaardi lugeja otsimise praktiliselt unustada.

Kuidas Smart-ID  endale hankida ja miks?

Selle tehnoloogia võttis esimesena kasutusele pank otsides turvalisemat ja mugavamat tuvastamisviisi, asendades pin-koodide kaardid ja kalkulaatorid Smart-ID lahendusega. Eelised on ilmselged ja need ei peitu ainult turvalisuses – Smart-ID on inimese nutitelefoniga alati kaasas, mistõttu on seda praktiliselt võimatu koju unustada või lihtsalt kaotada. Smart-ID on võimalik võimalik installida ka teise seadmesse. Peagi järgnesid pankadele ka teised riigi- ja tervishoiuasutused nagu näiteks digilugu.ee, rik.ee, eteenindus.mnt.ee ja väga paljud teised, kes hakkasid seda lahendust järk-järgult oma tegevustesse integreerima. Identifitseerimist ehk Smart ID-d pakub tänapäeval iga teine ​​veebileht – see teeb nii teenusepakkuja kui ka saaja elu lihtsamaks, kuna ei pea enam sadu paroolikombinatsioone meelde jätma.

 
Smart-ID PIN 1 ja PIN 2. Mis vahe neil on?

Kõrgeimate turvanõuete tagamiseks on Smart-ID`l tuvastamiseks kaks PIN-koodi: PIN 1 ja PIN 2.
PIN 1 kasutatakse selleks, et teenusepakkuja saaks veenduda, et see olete tõesti teie. See kood on tavaliselt piisav, et võimaldada juurdepääsu oma ees-, perekonnanimele ja isikukoodile. Teisena sisestatav PIN 2 kinnitab tõsisemad toimingud - rahaülekanded, konto väljavõtete ülekanded, teenusemuudatuste kinnitamine ja nii edasi. PIN 2 võrdsustatakse digiallkirjaga.

Jah, Smart-ID  on turvaline lahendus!

Smart-ID on varustatud loetamatute turvafunktsioonidega, mis pakuvad kaitset andmete ja identiteedivarguse eest. Smart-ID turvalisus põhineb kahel peamisel asjal – ainult sina tead oma PIN 1 ja PIN 2 ning ainult sinul on Smart ID-d kasutav nutitelefon.
 
Smart-ID turvaliseks kasutamiseks on aga oluline järgida mitmeid punkte:
1.  Ärge avaldage oma PIN 1 ja PIN 2 mitte kellelegi!
2. Kontrollige, kas nutitelefoni Smart-ID kood ühtib teenuse jaoks määratud koodiga.
3. Kaitske oma nutitelefoni parooli, PIN-koodi või mõne muu usaldusväärse tuvastusviisiga, et keegi ei pääseks teie Smart-ID`le ligi.
4. Vältige ebausaldusväärsete veebisaitide külastamist ja programmide allalaadimist.
 

Kas PIN 2 sisestades luban kolmandatel isikutel oma kontole juurde pääseda?

Ei! PIN 2 lubab ainult ühte konkreetset toimingut, mille jaoks olete konkreetselt loa andnud. Näiteks raha ülekandmine või kontoväljavõtte saatmine. Kellelgi teisel pole juurdepääsu teie kontole ja keegi peale teie ei pääse teie kontole ligi.

Kas võõras inimene saab vaadata mu konto väljavõtet?

Konto väljavõtteid nõuavad kõige sagedamini finantsasutused, et veenduda näiteks teie maksevõimes ja teie vastu võlgade sissenõudmises. Sellised kontrollid viiakse läbi automaatselt, ilma inimese sekkumiseta, mis tähendab, et keegi ei loe teie ostunimekirja.
Süsteem skännib konto väljatrüki sisu ja teeb hinnangu, kas kõik on korras ja vastab nõuetele.
 

Miks on laenu saamiseks vaja väljavõtet?

Võimaliku laenuvõtja hindamiseks uurib laenuandja alati teatud perioodi sissetulekut, kohandades kõikumisi, näiteks võis kliedil olla haigusleht ja palk oli väiksem. Samuti analüüsitakse olemasolevaid kohustusi, veendumaks, et kliendid suudavad uue laenu tagasi maksta. Kõik need andmed võimaldavad teha Altero klientidele täpsema laenupakkumise – mida vähem on kliendi kohta teada andmeid, seda suurem on laenuandja risk ja seda suurem on laenuprotsent.

Kas mul tekivad mingisugused kohustused andes Alterole ligipääsu oma konto väljavõttele?

Ei, teisest küljest – kohustused tekivad Alterol endal! Kohustume pakkuma kliendile parimat võimalikku laenu, kogudes kokku kõik võimalikud pakkumised. See teenus on kliendile tasuta ning laenu vormistamata ei ole kohustust seda protsessi jätkata. Kogu vabadus on jäetud sinu kätesse.
***
Mida me saame järeldada? Väga lihtsaid ettevaatuspõhimõtteid järgides on Smart-ID kõige turvalisem ja mugavaim tehnoloogiline lahendus, mis võimaldab saada veebiteenuseid ja säästa palju aega. Kui sa pole siiani endale Smart-ID-d teinud võib praegu olla hea aeg see omale ära teha!

#annetaAlteroee heategevusüritus

Jõulude lähenedes on Altero.ee käivitanud südamliku pühadekampaania #annetaAlteroee, kutsudes sotsiaalmeedia kasutajaid jagama oma lapsepõlve fotosid, et toetada lapsi. Iga Facebookis või Instagramis jagatud foto eest, millel on kasutatud hashtagi #annetaAlteroee, annetab Altero.ee finantsvõrdlusplatvorm 1€  SOS Lastekülale.

Loe

Kuidas saada laenu maksehäirega? Olulised nõuanded ja tingimused

Laenu taotlemine võib olla keeruline ülesanne, eriti neile, kellel on varasemalt, näiteks krediidiajaloos laen maksehäirega. Siiski on oluline mõista, et minevikus esinenud maksehäiretega laen ei tähenda tingimata seda, et enam laenu ei saa. Selles blogi artiklis uurime põhilisi aspekte ja samme, et edukalt saada laenu maksehäirete korral. Sõltumata sellest, kas sinu huviks on kiirlaen maksehäirega, väikelaen maksehäirega või isegi autolaen maksehäirega, aitame sind ja anname praktilist nõu, mis aitaks seda protsessi paremini navigeerida.

Loe

Miinimumpalk 2025: Olulised muudatused ja mida need tähendavad tööjõuturul

Eesti tööturul on toimumas märkimisväärsed muutused seoses miinimumpalga tõusuga 2025. aastal. Käesolev artikkel annab põhjaliku ülevaate olulistest muudatustest ja nende mõjust nii töötajatele kui ka tööandjatele.

Loe

Loosimine on lõppenud! Altero Õnneratas!

Altero Õnneratta loosimine on lõppenud. Palju õnne kõigile võitjatele! Võitjatega võetakse ühendust privaatselt.

Loe